Bloggintresserade

torsdag 19 augusti 2010

Hos Janne på passagen finns det en bild av en droppe som så fint hamnar i vatten.

Jag misslyckades  att få in bilden här
Genom att adoptera den droppen visar du sympati för alla utnyttjade
barn som finns på vår jord.
Droppen är en symbol för alla tårar som
fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet.


Bilden skulle passat bra till de rader jag en gång skrev ner:
Om jag känner med mitt hjärta
kan jag nog känna
hur alltför många barn har det
det fyller mig med smärta.
Fyllda av rädsla, hunger -
mättade med våld
sett av ögon stora av svält

Om jag lyssnar noga med mitt öra
hör jag vad barn brukar göra
De gråter en gråt,
som också skulle vara min.
De ropar ut sin sorg utan ord,
deras röst skulle vara min.
från min munsom är tyst.

mitt hjärta vart tog du vägen?
Ögon, varför blundar ni?
Du mun varför ropar du inte?

Guldbruna ögon borde få le
Barns hjärtan borde få ha ro
Deras öron borde få höra kärleksord


Söndag ska jag stå på en marknad och sälja mina handarbeten till förmån för
Barn I Alla Länder (BIAL) tar gärna emot gåvor. Pengarna går till arbete bland barn i Etiopien, Tanzania, Eritrea, Malawi, Indien, Sudan Pg. 900990-3 märk talongen BIAL (EFS) organisation inom Svenska Kyrkan.

2 kommentarer:

  1. Hej Etiop!

    Åh, vilken fin dikt du skrivit1
    Den passar utmärkt till den där droppen som jag vet vilken du menar.
    Har själv haft den på tidigare bloggar som jag haft.

    Skulle vilja låna din dikt och skriva in den på min nya blogg som jag startat upp igen.
    Talar förstås om att det är du som skrivit dikten isåfall. Om jag får.

    Här finns jag numera.

    http://nincasol.blogspot.com/

    Hoppas att du hälsar på!
    Du är så välkommen dit om du vill.

    Hälsar Ninacian med en kram

    SvaraRadera
  2. Klart du får - det gör mig glad.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP