Bloggintresserade

onsdag 21 juli 2010

"Var vän med den du är, alla andra är upptagna" YYY

så skriver en god vän på facebook. Inte så dumt sagt tycker jag.

Jag fortsätter att citera andra. Det Gerd Eriksson skriver har lite med det första att göra.

Att skratta är att riskera att verka löjlig.
Att gråta är att riskera att verka sentimental.
Att sträcka ut handen till någon människa
är att riskera att anses som framfusig.
Att uttrycka sina känslor och tankar
är att riskera att visa upp sitt rätta jag.

Att hata människor är att krympa ner allt.
Att lägga fram sina ideal, sina drömmar,
är att riskera drömmarna ibland,
Att älska någon, är att riskera att bli övergiven.
Att leva har också visat olika risker för ett slut.
Att hoppas riskerar även ett slut på hoppet.

Men, risker måste tas,
för den största risken man kan ta i livet
är att inte våga ta några risker alls.

En människa som inte riskerar något,

har ingenting, gör ingenting och är ingenting
undviker kanske lidande och sorg,
men får inte lkära sig känna,
förändras,
växa,
älska,
leva.

När jag skrev detta tänker jag på uttrycket "jag hatar" jag skulle kunna säga att jag hatar det. I vart fall när det handlar om människor..

2 kommentarer:

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP