Bloggintresserade

måndag 8 mars 2010

Kvinnors gråt

Varför gråter du Mamma?

- frågade grabben. "För att jag är kvinna" sa mamma. "Jag förstår inte", sa sonen. Mamma svarade leende "Du kommer aldrig att fatta det tror jag"

Kllen ställe frågan till pappa och han svarade "Alla kvinnor gråter".

Sonen växte och blev en ung man. Funderade forfarande på kvinnors gråt. Han ställde frågan till Gud som svarade

"Jag gav henne axlar starka nog att bära världens smärta och mjuka armar så att hon kan ge värme. Jag gav henne inre styrka så att hon klara av födslar och hantera tjurskallighet, kanske från sina egna barn. Jag gav henn e mod och kraft att ta hand om sina vänner och sin familj själv när andra ge upp. Hon ska klara sjukdom och trötthet utan att klaga.

Jag gav henne ett hjärta så att hon älskar sina barn vad som än händer, så att de kan skratta igen. Ett hjärta så att hon kan hjälpa tonåringar att bli av med sin ångest och sina tvivel.

För allt det hårda jobbet gav jag henne tårar som hon kan använda när det behövs. Hennes hängivenhet och kärlek klär henne. Alltid när du ser henne gråta tala om för henne hur mycket du älskar henne. Hur fantastisk hon är som även räcker till för andra.

När du ser henne gråta då vet du att hon är bekymrad eller att hon behöver lättnad. Gör något så att hon mår bättre!"

Dagen i dag hyllar hela världens alla kvinnor, deras tårar, slitna kroppar, rädsla, styrka, uthållighet, skratt och visdom.

5 kommentarer:

  1. Åh... så vackert!
    Tack för att du delar med dig av denna fina text!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej Margaretha

    Mycket vackert!

    Idag hyllar vi alla kvinnor världen över!

    SvaraRadera
  3. Det är synd om männen som inte vågar använda sina tårar till lättnad..
    Kram på kvinnodagen till en fin kvinna!

    SvaraRadera
  4. Hej Margaretha!

    Vad är dina erfarenheter från att ha flyttat din blogg hit till Blogspot? Jag bloggar just nu bara i min blogg här på Blogspot. Dels för att jag har mycket jobb att göra, men också för att på allvar testa skillnaderna mellan Passagen och Blogspot.

    Har du lust och ork, berätta gärna lite om hur du ser på för- resp. nackdelar. Det skulle jag sätta värde på.

    Man kan ju vara lite aktiv på Passagen även om man bloggar här, tänker jag. Jag har ju skrivit förut till dig om hur jag tänker. Att jag ser så många sjukskrivna, arbetslösa och ledsna där i bloggarna så jag får lust att försöka muntra upp stämningen lite om jag kan.

    Men jag gillar min nya blogg här på Blogspot mycket. Det är skönt att slippa reklamen. Och roligt att kunna fixa lite med den själv, med egna bilder och så.

    Ha en bra kväll!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. JAg känner inte som du.På passagen tycker jag att det är bra med sidan dä nyainlägg visas.
    Jag kommer dit direkt.
    Här ser man inte antal besök(inte såå viktigt)
    Tycker inte att något är lättare här. Kanske för att jag inte provat.
    Det känns som en tyst kammare här.
    Roligt att du beöktemig här.
    Margaretha

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP