Bloggintresserade

onsdag 27 januari 2010

Sexgranskning i TV

Såg Uppdrag granskning i kväll. Kvinnors utsatthet är ingen upplyftande upplevelse att se på. FN-anställda män utnyttjar sårbarheten i fattigdomen genom att betala för sex. Möjligen ser de det som ett sätt att hjälpa fattiga. Det gör inte saken bättre. Då kan de ge pengen utan att få något i gengäld. Det handlar inte om enbart om vuxna även om barn. Att det sedan är emot anställningsreglerna tycks inte hindra någon. Om det är 7 av 10som ägnar sig åt detta finns det inte så många kvar som kan (vill vågar) rapportera om detta till ev. "rena" chefer eller utändande myndighet.

6 kommentarer:

  1. Heej...nu hittade jag dig:-) Be kojiki om att hon lägger upp dig på Bloggbanken, hon hjälper säkert till med att fixa rill din blogg med.
    Jag håller givetvis med dig i vad du skriver!

    SvaraRadera
  2. Så bra att vara funnen..
    tack för titten och medhållandet.

    SvaraRadera
  3. Hej Margaretha
    Nu finns du på bloggbanken.
    välkommen hit..det är precis som Anne-Sofie säger..jag kan fixa din blogg om du vill förstås...Det är bara att skickia mig ett email med inlogg så fixar jag till den....

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  4. Hej Margaretha!
    Jag skrev en kommentar till dej igår,men nu finns den inte där.
    Nåväl jag önskade dej välkommen till blogspot.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Tack Agath, trevligt att du hörde av dig.

    SvaraRadera
  6. Tack Agath, trevligt att du hörde av dig.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP