Bloggintresserade

söndag 18 april 2010

överraskning

Högst intressant, jag kom plötsligt in på min blogg, och då vet jag inte vad jag ska skriva,men det är kanske så att
"ingen ädelsten får lyster om man inte slipar den, ingen människa når fullkomlighet utan prövningar".
Det är också så att alla som "surat" över vintern som aldrig tycks ta slut förhoppningsvis snart ska inse
att
" Ingen vinter varar för evigt, ingen vår står över ett år"
Bakom snödrivan såg jag häromdan hur våren inte ger sig utan sticker upp med gröna blad från höstens satta lökar. I den delaen av uteplatsen där snön tinat  börjar det minsann redan komma gröna blad på en del växter.
Självklart ger dessa små vårtecken en glädje. Så länge vi inte slutar att längta, tro, se fram mot något fylls livet av en namnlös mening - eller finns det ett namn?

2 kommentarer:

  1. Jag är så trött på snön nu att jag rör om i de största drivorna och det gör att smältningsprocessen går mycket snabbare.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack ALLA för era vänliga kommentarer. Här är snön borta utom de stora uppplogade högarna på några ställen.
    Snuvan är klart bättre men har lust att sitta i lite i alla fall.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP