Bloggintresserade

lördag 27 mars 2010

en grå mulen dag inuti..

kan det vara bra att ägna sig åt stillsamma MINNEN

Minnen från barndomen av knarrande skor i vinterkyla.
Doftminnen av syren och åkerbär, minnen av kökssoffans
nötta karm där jag älskade att sitta.

Hur? Kan man lagra dess kära minnen? Leken,
skratten, gråten, bullarna, uppstekta gröten..

Allt detta nästan ofattbara kan få mig att undra
är det en del av mig? Och, när jag minns kan jag
känna, ana, något bortom som ligger bakom.
Allt.

3 kommentarer:

  1. Hej Margaretha,

    Här möts jag först av en av de vackraste sånger jag vet.

    Och sedan av dina vackra ord.

    Tack!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. HAr just kskrivit en kommentar hos dig - och så fann jag en här av dig. Kul.
    Kram / M

    SvaraRadera
  3. Uppstekt gröt...det var ett tag sen man åt det, jag älskar just uppstekt kornmjölsgröt.

    Hoppas att allt känns ljusare nu.
    Kram.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP