Bloggintresserade

måndag 22 mars 2010

ÄCKLAD - när Parlamentet (TV) var nytt tyckte jag om att titta på det.
Faschinerad av deltagarnas snabba oftast roliga inlägg. Senare år har det
inte alls känts så roligt längre, då deltagarna glömt att hålla nivån övanför
kroppens underdelar.

I går hade någon deltagare en riktig bottennivå då tanken att gräva upp A. Lindgrens kropp och utföra en obskyr handling med hennes ögonhålor skulle vara humor. Lägg därtill publikens skratt. Jag lämnade omedelbart kanalen. ÄCKLAD

2 kommentarer:

  1. Hej Margaretha!

    När jag läser det du skriver så är jag glad att jag inte tittar på TV så ofta längre. Och inte på Parlamentet. Det är kul med satir, tycker jag. Men det finns ändå gränser.

    Jag brukade ofta se på Parlamentet förut, särskilt tillsammans med mina döttrar. Nu är de ju så sällan hemma, så det gör nästan ont i mig att sitta där och titta. Jag saknar dem. Så jag gör hellre något annat. Som bloggar till exempel. Eller läser dikter eller en bra bok. Träffar vänner.

    Det är en stor omställning i livet när barnen lämnar boet. Den känns även om jag tycker att jag har vant mig nu. Jag njuter av att ha mer egentid. Men ibland saknar jag fortfarande de där myskvällarna tillsammans framför TV:n. Fast jag är lycklig och tacksam över att jag har fått vara med om det. Och över att mina barn mår bra och har egna vänner. Det är viktigt.

    Ha en bra helg, Margaretha!

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Håller absolut med dig ang parlamentet, men jag tycker att de alltid har haft en låg humor.
    Snacka om nyheter var bättre, framförallt så hade de en bättre nivå.

    Ha det bra.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP